Paul de Kock van Leeuwen heeft ruim 30 jaar ervaring in de reclamebranche, met een bijzondere expertise op het gebied van advertentie-exploitatie en media-inkoop.

Paul is begonnen als vertegenwoordiger van buitenlandse tijdschriften en kranten in Nederland en was betrokken bij de start van Plus Magazine. Hij was verantwoordelijk voor de media inkoop bij Initiative Media en voor de sales bij Senior Publications Nederland.

Als zelfstandig ondernemer heeft Paul vervolgens onder meer de Direct Marketing concepten ‘de Nationale Voordeel Cheque’ en ‘Bel & Informeer’ (mede) opgericht, welke in 2002 zijn verkocht aan Wegener N.V.

Sinds 1998 was Paul eigenaar van MediaPlus bv: het advertentie-exploitatie kantoor (print en online) voor o.a Plus Magazine, Max Magazine, Landleven en Gezondheidsnet.nl. Mediaplus bv werd in 2018 verkocht aan Roularta Nederland, waar Paul zijn werkzaamheden voortzette tot december 2022 als ad interim (sales director). Eind december 2022 startte hij met de Kenners bv.

Curriculum vitae
  • 1989 -1993
    Insight Business Media (sales manager)
  • 1993- 1996
    Initiative Media (media-inkoop)
  • 1996 -1998
    Senior Publications Nederland (sales manager)
  • 1998 - 2003
    Mede-eigenaar Mulder & de Kock van Leeuwen
  • 1998 - 2002
    Mede-eigenaar de Nationale Voordeel Cheque
  • 1998 - 2002
    Mede-eigenaar Bel & Informeer
  • 2003 - 2018
    DGA MediaPlus bv
  • 2018 - 2022
    Sales director a.i. Roularta Nederland